В роли догоняющих

29 Июл 2014 статья

Нэнси Дуарте - признанный авторитет в области проведения презентаций, законодатель даже. Многие на нее ориентируются. И вот мне снова на глаза попадается статья из Harvard Busines Review про презентации, где цитируют Дуарте. Идеи из статьи даже не требуют доказательств, т.к. обеспечены авторитетностью ее имени - настолько она крута!

Вот несколько важных фраз, которые хочется подчеркивать двумя жирными линиями и дать почитать всем.

"The idea may be great, but if it’s not communicated well, it won’t get any traction"

“You have to know the best medium for the information”

"Make sure you avoid relying so much on your slides that you forget to make that human connection”

И вот несколько важных советов от автора статьи:

Principles to Remember

Do:

• Tell a story — it will make your case more persuasive and memorable
• Spell out the business need — it gives the audience a reason to listen
• Have both a short and long version ready — you never know how much time you will have

Don’t:

• Overlook stakeholders’ pet concerns — address them directly to win allies in the room
• Overwhelm your audience with needless detail
• Read directly from your slides — no one wants to attend a boring read-along

Советую прочитать статью целиком в оригинале. Это очень правильный текст.